-

telok : Wy tam telok nie kombinujcie i filozofa żałosnego z siebie nie róbcie

Jak nasz Gabryś się Orłowi sprzedał/lub nie sprzedał

Powiem szczerze, że początkowo z rozbawieniem, a po chwili już nie, czytałem komentarze dotyczące ostatniego występu Gospodarza u Józefa Orła.

Do pieca oczywiście dodał Pan Józef, który na koniec rozmowy zacytował niby dekalog Matki Kurki.

Co osobliwe, to MK o żadnym dekalogu w swojej notce (cytowanej chyba przez JO) nie pisał, a pisał o mitach założycielskich Polski. Kogo jednak, wśród masy komentatorów interesuje prawda? Jedynie Pani Jestnadzieja przytomnie wskazała na przekłamanie, ale to żadnego znaczenia nie miało.

Ja już może zostawię sprawę tego dekalogu i Matki Kurki na boku.

Chciałem tylko napisać jak odbieram rozmowy Józefa Orła z Gabrielem Maciejewskim.

Pisałem już o tym w komentarzach na stronie podstawowej Gospodarza, ale tu to powtórzę. (by sobie utrudnić, to nie zrobię kopii, ale napiszę znowu:)

No to piszę.

Bardzo sobie cenie rozmowy prowadzone przez Józefa Orła z Gabrielem Maciejewskim z tego powodu, że to są rozmowy.

Zasadniczo na tym stwierdzeniu powinienem skończyć, ale Pani Aniolatek napomniała mnie zdaniem: „Normalsi chcieliby, by p.Orzeł pozbył się maniery ciągłego przerywania, wcinania się zanim jeszcze gość zakończy mówić i dawał mu czas na wypowiedzi, choć odrobinę dłuższy niż rezerwuje na swoje własne.”

No i tu mam problem. Pani Aniolatek, jako Dama, ma pewnie doświadczenie życiowe takie, że mężczyźni Jej nie przerywają. To norma, sam nigdy wywodu Damy nie przerywam.

Dyskusja między mężczyznami (bardzo grzeczna) wygląda właśnie tak, jak między JO i GM. Odbiorcy tego programu, wytresowani na komercyjnych TV, pojąć nie mogą, że w telewizji może być normalna, elegancka rozmowa, no i to rozmowa między dwoma mężczyznami, którzy mają inne zdania.

„Normalsi” cytująca Pania Aniolatek, chcą tylko GM i każde słowo JO będzie im przeszkadzało, jako stronnicze, przeszkadzające i może jakieś inne.

Niestety, muszę zmartwić „Normalsów”. Rozmowa polega na wymianie opinii formułowanych słownie, pomiędzy uczestnikami rozmowy. Jeśli Józef Orzeł ograniczy się tylko do przedstawienia Gabrysia i zniknie to …

Będziemy mieli wykład Gabrysia, ale nie rozmowę.

Ja wiem, że to do „Normalsów” nie dotrze, ale powtórzę:

Rozmowa polega na wymianie opinii formułowanych słownie, pomiędzy uczestnikami rozmowy.



tagi: orzeł  gabryś  tv 

telok
13 marca 2018 19:06
32     1292    3 zaloguj sie by polubić
komentarze:
ainolatak @telok
13 marca 2018 19:24

Można inaczej postrzegać zjawiska, ale mam wrażenie, że nie zrozumiał Pan moich komentarzy.

Moim zdaniem program nie ma formuły rozmowy, a luźnego wywiadu. Rozmowa jest równorzędną wymianą zdań i pytań/ odpowiedzi. W programie pytania i wprowadzenia zapodaje prowadzący. Przynajmniej tak mi się wydaje. Czy moze zaproszony gość pyta się co chwilę, co myśli prowadzący?

W sumie to nie jest najistotniejsza kwestia, która jest związana z wczorajszym programem - bardziej chodziło o mało kulturalne wstawki z MK, kiedy prowadzący wie, jak to działa na zaproszonego Gościa, a pokazanie tego pseudo dekalogu to kwintesencja gry jaką prowadzi p. Orzeł a nie kulturalnej rozmowy.

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @telok
13 marca 2018 19:24

OK.

Dokładnie.

.

 

zaloguj się by móc komentować

telok @ainolatak 13 marca 2018 19:24
13 marca 2018 19:26

Czy Gabryś Panu Józefowi pytań nie zadaje? Na te pytania JO odpowiada. Czy to jest Pani zdaniem wywiad?

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @ainolatak 13 marca 2018 19:24
13 marca 2018 19:26

A zaproszony Gość sobie ćwiczy u p. Orła. Nie z cukru.... Poradzi sobie. Niech Gabriela baby przestaną spódnicami osłaniać.

Chłopak zuch i da radę.

.

;).

 

 

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @ainolatak 13 marca 2018 19:24
13 marca 2018 19:31

i co do "normalsów"...

wprowadził Pan jakąś nomenklaturę maksymalistów, chcących tylko mówiącego Coryllusa, jak sądzę na tej skali są jeszcze minimaliści, którzy chcą więcej Orła, ale także środkowe rejestry skali, których nazwałam normalsami, co nie oznacza jak słusznie zauważył Jefersson, że ma być po równo, bo: „Między obiema stronami rozmowy powinna być zachowana równowaga. Prowadzący ma po swojej stronie inicjatywę i możliwość zaskakiwania pytaniami. Dlatego gość powinien mieć wydłużony czas antenowy na ripostę. Jeżeli owym czasem podzielą się po równo, wygra prowadzący – to czysta matematyka.”

zaloguj się by móc komentować

telok @ainolatak 13 marca 2018 19:24
13 marca 2018 19:33

Widoczniej inaczej rozumiemy formułe programu. Pewnie z tego wynika nasze nieporozumienie.

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @telok 13 marca 2018 19:26
13 marca 2018 19:34

tak naprzemiennie sobie pytania zadają i wzajemnie się wypytują? 

jeśli tak jest, to chyba inne programy oglądam ;) 

zaloguj się by móc komentować

adamo21 @telok
13 marca 2018 19:35

Zadając pytanie należałoby pozwolić na odpowiedź. Inaczej nie ma rozmowy.

A co ty byś zrobił / powiedział / ... w tej sytuacji? Pytał JO, stosując metodę belfra próbującego spacyfikować ucznia, który nie podąża za narzuconą tezą. 

Czekam na efekty wczorajszej 'rozmowy', jednym z nich może być koniec rozmów. To jest wersja pesymistyczna.

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @telok
13 marca 2018 19:37

Przerysował Pan trochę tę dyskusję. Ona wcale tak nie wygląda jak Pan sugeruje... I tak jak dekalog stał się nadużyciem (dobrze że koleżanka nadzieja o tym fakcie wspomniała) tak warto by się zastanowić dlaczego Pan Orzeł w ten sposób owe mity zaprezentował, bez upoważnienia jak mniemam autora do tego rodzaju interpretacji. Co w moim zdaniem bardzo pasuje do profilu osobowego dyskutanta który przerywa drugiemu co chwilę, nie dając szansy skończyć wypowiedzi na zadany problem... Rozmowa bowiem polega na tym że nie wcina się co chwilę w wypowiedź drugiego rozmówcy.

Poza tym rzeczywiście "dyskusja"  była na poziomie (pomijając narzucony temat)... i potrzebna jeśli zostanie pociągnięta do końca, bo nie może być tak że wrzuca się takie hasła ludziom na oczy a pytany o opinię nie ma czasu żeby się z tym rozprawić... Chyba że Pan Orzeł zaprosił coryllusa po to żeby podbić to co zrobił MK (pomimo tego że z całą pewnością zna opinię coryllusa na temat tego co robi MK) 

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @Maryla-Sztajer 13 marca 2018 19:26
13 marca 2018 19:37

akurat pudło, mam dzisiaj spodnie ;))

Pani Marylo, tu w ogóle nie chodzi o to czy Gabriel da sobie radę, w co nie watpię 

zaloguj się by móc komentować

telok @ainolatak 13 marca 2018 19:31
13 marca 2018 19:37

Pani caly czas operuje formatem "Olejnik". To chyba jednak nie ten format. W tym programie chodzi, oczywiście moim zdaniem, o ciekawą rozmowę.

zaloguj się by móc komentować

telok @OdysSynLaertesa 13 marca 2018 19:37
13 marca 2018 19:40

Czy Pan miał okazję z kimś dyskutowac, czy też zawsze Pan wygłasza swoje myśli? Akurat grzeczna dyskusja wyglada ja u Orła.

zaloguj się by móc komentować

telok @adamo21 13 marca 2018 19:35
13 marca 2018 19:42

No bez przesady, to pytanie bez czasu na odpowieź to nie była norma w tym programie. W dyskusji tak bywa. Czy Pan nigdy z nikim nie dyskutował?

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @telok 13 marca 2018 19:37
13 marca 2018 19:44

jest to ostatni format jakim operuję czy życzyłabym, by ktoś operował

co chyba jasno napisałam w komentarzu, na który Pan odpowiedział

zaloguj się by móc komentować

telok @ainolatak 13 marca 2018 19:34
13 marca 2018 19:47

Doprowazdamy w tej dyskusji sprawę do absurdu. Co tu dyskutować. Ja byłem zadowolony po obejrzeniu tego programu, a Pani nie. Może tak być? Wszak mamy różne gusta:)

zaloguj się by móc komentować

adamo21 @telok 13 marca 2018 19:42
13 marca 2018 19:58

Chciałem posłuchać GM, ale JO zrobił prawie wszystko, żeby do tego nie doszło. 

Dyskusja w warunkach studia tv powinna / ma / musi być inna niż na imieninach u cioci. Pierwszym problemem jest akustyka.

Zgadzam się z Panem, że się nie zgadzamy.

zaloguj się by móc komentować

telok @adamo21 13 marca 2018 19:58
13 marca 2018 19:59

Ok, ale różnimy się pięknie:)

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @telok
13 marca 2018 20:06

Pełna zgoda. Orzeł, pomijając fakt że czasem nie zgadzał się z Gabrielem, nie zrobił nic złego. 

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @telok
13 marca 2018 20:10

Może być tak?

Proszę się zdecydować, ostatecznie to Pan napisał notkę, której połowa dotyczy tego, że ma Pan problem ;)

jakby zacytowany komentarz mojego autorstwa, co do zasady był przez Pana uznany jako upomnienie, a nie jako moja opinia odnosząca się do skali, narzuconej przez Pana.

A dla Damy "może", co z resztą napisałam już na blogu Gabriela ;))

zaloguj się by móc komentować

telok @ainolatak 13 marca 2018 20:10
13 marca 2018 20:17

Nie zgadzam sie z Pani opinią i to uzasadniłem. Nie zgadzam się z komentarzami pod notką i nie zgadzam się z Pani komentarzami na stronie głównej Gospodarza. Przepraszam za nazwanie Pani Damą.

zaloguj się by móc komentować

Vester @krzysztof-osiejuk 13 marca 2018 20:06
13 marca 2018 20:18

Jak to nic złego?

Spreparował "Przepis na Polskę", w dodatku idiotyczny, zaszuflował go widzom z namaszczeniem, przypisał niesłusznie komuś autorstwo, nałożył to od czapy na rozmowę z kimś innym i bardzo (zgaduję) go tym zaskoczył.

BTW, ostatni punkt przeczy koncepcji kulturalnej rozmowy. Pan Gabriel nie może sobie wyświetlić własnej karteczki ze złotymi myślami. Wtedy byłaby równowaga.

 

 

 

zaloguj się by móc komentować


telok @krzysztof-osiejuk 13 marca 2018 20:06
13 marca 2018 20:25

No, ale tak zasadniczo dyskusja polega na tym, że ktoś się z kimś nie zgadza. Jak się wszyscy ze sobą zgadzają to dyskusja wychodzi dość marnie,

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @Vester 13 marca 2018 20:18
13 marca 2018 20:35

Wydawalo mi się, że rozmawialiśmy o sposobie prowadzenia rozmowy. O przerywaniu itd.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @telok 13 marca 2018 20:25
13 marca 2018 20:37

No więc dlatego napisałem, że jedyne co kolegom sie mogło nie podobać, to to, że Orzeł się z Gabrielem czasem nie zgadzał. 

zaloguj się by móc komentować

przemsa @telok
13 marca 2018 22:02

@telok

Coś w tym jest. Gabriel jest "broniony" jakby naprawdę tego potrzebował. A te rozmowy są takie, a nie inne, bo p. Orzeł jest taki, a nie inny i p. Maciejewski jest taki, a nie innny... I owszem, oglądając je sam "trzymam stronę Coryllusa", ale to z różnych względów zrozumiałe i chyba warto jednak skupić się bardziej na treści niż na formie. Zwłaszcza, że ta jest jak najbardziej do przyjęcia. 

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @telok 13 marca 2018 19:40
13 marca 2018 22:32

Pańskie pytanie zawiera tezę więc nie odpowiem na nie, zwłaszcza że już odpowiedziałem jak według mnie powinna wyglądać taka dyskusja... Grzeczna dyskusja (a nie monolog) polega na tym że czekamy aż ktoś skończy swoją myśl a potem zabieramy głos. Tak przynajmniej mnie uczono i tego się trzymam... Są oczywiście wyjątki kiedy nie wolno czekać aż delikwent skończy. 

Nie czepiam się i nikogo nie bronię. Kryterium jest proste. Nie wcina się w trwającą wypowiedź tylko czeka na swoją kolej. Pan Orzeł robi to dużo za często. 

zaloguj się by móc komentować


Grzeralts @krzysztof-osiejuk 13 marca 2018 20:06
14 marca 2018 06:35

I nie zmanipulował tekstu Wielguckiego. Inaczej go tylko zatytułował, taka licentia poetica. 

zaloguj się by móc komentować

telok @krzysztof-osiejuk 13 marca 2018 20:37
14 marca 2018 15:39

"to, że Orzeł się z Gabrielem czasem nie zgadzał. "

Mamy więc problem z Panem Józefem, ale może się poprawi:) Pełna zgoda oczywiście.

zaloguj się by móc komentować

telok @przemsa 13 marca 2018 22:02
14 marca 2018 15:40

"i chyba warto jednak skupić się bardziej na treści niż na formie"

Zdecydowanie tak.

zaloguj się by móc komentować

telok @OdysSynLaertesa 13 marca 2018 22:32
14 marca 2018 15:41

Zostaniemy więc przy swoich opiniach na temat tego programu.

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować